Chcete zlepšiť svoj online marketing?

Pravidelne publikujem nový obsah, školím a zbieram najrelevantnejšie informácie zo sveta online marketingu. Ako konzultant pre kyberbezpečnostnú firmu LIFARS som sa v New Yorku naučil ako dôležité je byť stále krok vpred ak chcete uspieť na trhu, kde mále závahanie môže znamenať koniec.

Momentálne vyvíjam vzdelávaciu platformu Marketing Player, ktorú popisujem vo svojej PhDr. práci. Ak chcete získať moje odporúčané postupy skôr ako ich dám von, odporúčam vám prihlásiť sa do môjho odberu tipov. Žiaden spam, len relevantné informácie.


Prechádzam na voľnú nohu

Júl 2017 sa stal pre mňa prelomovým. Už nie som viac klasickým zamestnancom, akým som bol počas celého štúdia na vysokej škole a posledný rok po nej. Hoci som mal živnosť už takmer rok, bolo tomu tak, len z dôvodu pracovnému pomeru a na moje osobné projekty veľa času nezostávalo. Keď ma práca prestala napĺňať, zamýšľal som sa, čo so sebou ďalej. Rozhodol som si ísť naplno do podnikania, aj keď zamestnanie úplne nevylučujem.

Ako každý aj ja som mal veľmi veľa “nápadov za milión”. Desiatky rôznych projektov, desiatky nikdy nevyužitých domén, fokusovanie na rozličné marketingové kanály, odlišné zdroje monetizácie, nikdy som však nevydržal robiť niečo tak naplno, aby mi to dávalo dlhodobejší zmysel. Dnes som trošku dospel. Väčšinu projektov, webov, domén som buď predal, daroval, prípadne nechal expirovať. Rozhodol som, že sa pokúsim primárne fokusovať na oblasť, kde vidím najväčší potenciál z osobného hľadiska a to je vzdelávanie.

Posledný rok a pol som pôsobil v kyberbezpečnostnom startupe LIFARS v New Yorku, kde som sa dostal tak trochu omylom. Počas freelancovania doma som bol značne podráždený tým, že som zavretý stále na jednom mieste. Začalo mi to liezť na nervy a potreboval som zmenu. Myslím, že touto fázou prejde aspoň raz každý freelancer. Zareagoval som na ponuku, ktorú som uvidil na FB a pripojil som sa k SK teamu, ktorý som postupne zastrešoval sám. Jednalo sa o prácu na všetkých frontoch, od hirovania cez training, až po primárnu špecializáciu online marketing.

V USA som dostal iný pohľad na vec, keď som spoznal americkú náturu. Večne optimistickí a na oko milí ľudia sa od mojich rovesníkov na Slovensku odlišovali hlavne úrovňou vedomostí, ktoré nadobudli na VŠ. Kým u nás si školu väčšina len vychodí, v USA je skoro každý jedinec zadĺžený, pretože ich systém funguje odlišne. Bez toho, aby ste bezplatne praxovali si nikdy prácu nenájdete, a preto sa ľahko môže stať, že šikovný programátor je častokrát bez práce. Na Slovensku k tomuto naozaj nemôže dôjsť.

Tým som aj dospel k myšlienke pustiť sa do poriadneho vzdelávacie portálu, ktorý nebude len opakovať poučky, ktoré sa nachádzajú všade, ale aj reálne ukazovať a školiť ľudí do praxe. Dopyt po šikovných ľuďoch na Slovensku a v Česku je stále väčší, ale nájsť ich v dnešnej dobe priam nemožné. Niet sa čo čudovať, keď málokto je schopný sa objaviť sám a zrežírovať svoj profesionálny rast na danú úroveň.

Marketing Player

Marketing Player platform preview

Marketing Player platform

Prvotná myšlienka projektu Marketing Player bola klasická informačná stránka (akých je veľmi veľa), ktorá bude ukazovať ako zarobiť na internete. Chýbal však drive, časová kapacita a nejaké jedinečné USP, ktoré by brand odlíšilo.

Následne mi učarovala možnosť postupne vytvoriť agentúru (ktorých je tiež veľa), ktorá pôjde klasickým smerom. Naberie postupne klientov, zlepší procesy a následne popri hraní stolného futbalu bude vešať fotky na instagram, a bude sa tešiť zo svojich ocenení. Tento model je fajn, ale výstupy väčšiny jedincov, agentúr a jedincov prezlečených za agentúru sa mi za tie roky hlavne na Slovensku nepozdávali, preto som dostal potrebu zlepšiť osvätu v oblasti webov, online marketingu a projektového riadenia v online prostredí u nás v okolí.

How Marketing Player office looks like

Marketing Player office photo

Tak vznikol nápad, že sa pustím do vzdelávacie portálu kombinovaného so školeniami. Projekt sa momentálne nachádza vo fáze implementácie platobnej brány a tvorbe obsahu. Ak sú medzi vami jednotlivci, ktorí si trúfajú spraviť naozaj podrobný a praktický kurz, v ktorom odhalia svoje know-how, neváhajte ma kontaktovať.

V ďalších článkoch budem opisovať starosti a úspechy, ktoré ma stretávajú počas tvorby portálu, ale aj iných vecí, do ktorých sa postupne pustím. 🙂

 

Matej Kukučka
 

Matej Kukučka je internetový podnikateľ a marketingový špecialista so zameraním na projektové riadenie, procesný manažment, a celkové podnikanie na internete. Momentálne buduje vzdelávaciu platformu Marketing Player a snaží sa zlepšiť úroveň vedomostí v našej oblasti.

Click Here to Leave a Comment Below 0 comments

Leave a Reply: