Marketing Festival 2017

Tohtoročný Marketing Festival sa konal 9-10. Novembra v Prahe, ktorá nahradila Ostravu, kde bol Marketing Festival po minulé roky. Zišlo sa v ňom takmer 2000 marketérov, z ktorých približne 1400 tvorili zástupcovia CZ a SK komunity a približne 400 bolo zo zahraničia. Pozostával z 2 dní, prvý boli na programe tréningy, druhý deň sa odohrával samotná konferencia.

Nepôjdem veľmi do detailov, už vyšlo niekoľko reportov, ktoré pripájam na konci článku a prevedú vás samotným priebehom detailnejšie. Skúsim opísať svoje postrehy, ktoré som zaznamenal.

Prvý deň som sa zúčastnil tréningu na tému LinkedIn a ako s nim pracovať. Bolo na výber veľké množstvo atraktívnych tréningov a ich cena nebola príliš veľká, a preto som sa rozhodol jeden z nich vyskúšať. Vybral som si LinkedIn, pretože som ako jednotlivec na ňom nikdy veľa nerobil, a vidím to ako potenciálny kanál, na ktorom sa dajú priamo oslovovať zákazníci. Tréning viedol Josef Kadlec, odborník na dané téma a po krátkom predstavení všetkých účastníkov začal prednášku s rôznymi faktami, na ktorých ukázal prečo práve LinkedIn môže byť pre mnohých ten správny kanál.

LinkedIn má však aj konkurenciu, konkrétne sa jedná o:

Profesionálne siete v niektorých krajinách: Vladeo, XING, GoldenLine, Zoominfo
Ostatné gobálne siete: Twitter, Facebook, Google+, Pinterest, About.me
Iné zdroje: Twitch, Steam, Dribble, Behance

Začiatok patril k predstaveniu LinkedInu a ako ho vieme zakomponovať do našich stratégií.

Konkrétne ho môžeme využit na:

Vyhľadávanie (HR, firmy, influencers…()
Priamy predaj/kontakt
Sharovanie obsahu
Osobný branding
Prezentácia firmy

Tieto body vyzerali zaujímavo, a mal som pocit, že školiteľ postupne prejde všetky z nich. Nakoniec bolo školenie hlavne o vyhľadávaní a celkovej HR problematike ako sa dostať k čo najpresnejším údajom.

Celkovo môžeme osloviť ľudí na LinkedIne nasledovne:

Pozvánka
Správa
InMail
Email
Telefón
Non-LinkedIn kanál

Tréning sa nasledovne zaoberal ako správne vyhľadávať, či už vo vnútri LinkedInu, alebo cez vyhľadávače. Tiež sa tréner zaoberal rôznymi nástrojmi, ktoré našu prácu môžu uľahčiť, prípadne rôznymi rozšíreniami do prehliadača. Nič zvláštne som sa však nedozvedel a väčšinu vecí, ktoré boli spomenuté mám na stránke o marketingových nástrojoch.

Celkovo nebol tréning zlý, no slidy boli trošku neprehľadné, tréner ich všetky nestihol prejsť, zaoberal sa len jednou témou, ktorá ma príliš nezaujímala a vedomosti boli hlavne pre začínajúcich marketérov. Nebolo však príliš drahé a tréner vystupoval profesionálne a tiež priniesol aj pár zaujímavých tipov, takže svoju účasť určite neľutujem.

 

 

Samotná konferencia mala nasledovný program:

 

Jindřich Fáborský – Welcome to Marketing Festival 2017

Rand Fishkin – The Invisible Giant that Mucks Up Our Marketing

Kim Goodwin – Right Research, Right Value

Joe Wade – We Must Scare Our Clients

Avinash Kaushik – AI and Machine Learning: Implications on Business, Marketing & Analytics

Bob Hoffman – Marketers Are From Mars, Consumers Are From New Jersey

Shailin Dhar – Fighting Ad-Fraud: Understanding Monetization of the Internet

Dr. Bradley Vines – Enhancing creative content with neuroscience

Filip Podstavec – Get inside the head of a crawler

Oli Gardner – Data-Driven Design

 

Moderátorom bol Cyrus Shepard, ktorý patrí k uznávaným marketingovým odborníkom, hlavne na SEO.

 

Jindřich Fáborský – Welcome to Marketing Festival 2017

Samotný veliteľ festivalu uviedol program a jeho náležitosti. Tu sa veľmi nechcem pozastavovať, ale chcem len poznamenať, že vždy keď som chcel hľadať nejakú chybu na samotnom festivale, vždy som si spomenul ako neskutočne ťažké je dať dokopy také veľké množstvo účastníkov, ktorí sú na top úrovní, rovnako ako samotní prednášajúci a koľko inej, “skrytej” roboty musí organizátor zabezpečiť, aby sa nikto nemohol sťažovať, Sám som z rovnakého odvetvia a viem veľmi dobre oceniť aká drina to musela byť priniesť konferenciu, ktorá je minimálne rovnako dobrá ako po minulé roky. I malé chyby v tejto sfére vedia byť veľkým problémom, hlavne v českej a slovenskej komunite. Veľký rešpekt.

 

Rand Fishkin – The Invisible Giant that Mucks Up Our Marketing

Od Randa sme mali všetci vysoké očakávania. Ja o to viac, že SEO rieším najviac zo všetkých zdrojov trafficu, a tiež preto, že jeho Whiteboard Fridays mi vedia vždy priniesť niečo nové. Samotná prednášaka ma ale úprimne trošku sklamala. Rand ju začal trošku netradične, a to diskusiou o nerovnoprávnosti žien, čo je síce fakt, ktorý vieme, ale tento fakt príliš nepatril na takýto typ konferencie. Následne hovoril o veciach, ktoré som už od neho niekoľko krát videl, a je faktom, že jeho prednáška už odznela tento rok na iných podujatiach. Rand je veľmi dobrý speaker ale tentokrát sa od neho čakalo viac.

 

Kim Goodwin – Right Research, Right Value

Kim Goodwin je špecialistkou na UX a užívateľský výskum a jej prednáška mala niekoľko zaujímavých poznatkov. Určite niektorých prinútila sa začať venovať výskumu hlbšie a prikladať mu väčšiu váhu. V našich končinách sa o to snažia vo veľkej miere Honzovia – Kvasnička a Rezáč, ktorý o výskume hovoria aj na svojich školeniach. Ich Strategický Webdesign z vlastnej skúsenosti odporúčam.

 

Joe Wade – We Must Scare Our Clients

Pri prednáške Joe Wade, ktorý sa zaoberá hlavne štandardnou reklamnou, ktorá nás naháňa v reklamách v TV a rádiu, bolo cítiť speakerova zaujatosť v daný kanál. Ukázal niekoľko zaujímavých príkladov, ale celkovo sa venujem viac digitálu, preto som veľmi nevedel oceniť myšlienku, ktorú rečník priniesol.

 

Avinash Kaushik – AI and Machine Learning: Implications on Business, Marketing & Analytics

Avinash patril k tomu najlepšiemu, čo sme mohli na tohtoročnom Marketing Festivale vidieť. Jeho prednáška o AI bola pútavá, vecná a plná zaujímavých faktov. A tiež vtipná. Aj keď je to téma budúcnosti, určite sa ňou o nejaký čas budeme zaoberať bližšie.

 

Bob Hoffman – Marketers Are From Mars, Consumers Are From New Jersey

Bob Hoffman, ktorý je považovaný za oponenta všetkých reklamných formátov a “marketingovým realistom” viac ako typicikým nadšencom marketingu. Jeho prednáška bola veľmi zaujímavá a určite priniesla veľkému množstvu prítomných tzv. “aha” moment. Jeho fakty o cielení reklám, výskumoch najotravnejších reklám, alebo zlých príkladoch zo sveta reklamy boli zaujímavým spestrením ostatných, štandardnejších speakrov.

 

Shailin Dhar – Fighting Ad-Fraud: Understanding Monetization of the Internet

Shailin v prednáške spolu so svojim kolegom rozprával o klamlivej reklame a všetkých rôznych nekalých praktikát, ktoré sa čoraz viac objavujú, aj v našich končinách. Aj keď možno bola táto prednáška trošku tajuplná pre mnoho účastníkov, osobne som pracoval v kyberpezpečnostnom odvetví a viem aké nebezpečné sú rôzne druhy phishingu, ransomwaru, ddos útokov, alebo botov, ktoré vedia zruinovať nejednu nezabezpečenú firmu.

 

Dr. Bradley Vines – Enhancing creative content with neuroscience

Ak niektorí, vrátane mňa, očakávali nudnú teoretickú prednášku plnú výskumných a štatistických údajov, boli na omyle. Bradley hovoril o reklame “Puppy Monkey Baby” a ako vplýva na telo osoby, ktorá reklamu videla. Aj keď Eye Tracking a pokročilé testovanie reklám sú hlavne pre veľké spoločnosti, prednášku som si užil a už sa teším, keď bude dostupnejšia ako je tomu dnes.

 

Filip Podstavec – Get inside the head of a crawler

Filip je zaklatadeľom Marketing Mineru a odborníkom na SEO a Link Building. Jeho prednáška sa zaoberala celkom novým pojmom, ktorý sa v našich končinách nerieši, a to Crawl Budgetom. Osobne som sa analýzou logov a obmedzovaním prístupovov botom začal nedávno zaoberať, preto som prednášku veľmi ocenil. Aj keď Filip nie je prirodzeným rečníkom, ale skôr samotným špecialistom, ktorý sa dostane k riešeniu každého problému, jeho prednáška bola plná užitočných tipov a jej prípravu určite nepodcenil. Nebola pre každého, ale každý team by jej mal začať prikladať doležitosť.

 

Oli Gardner – Data-Driven Design

Oli Gardner z Unbouncu uzavrel konferenciu o dizajne, ktorý je poháňaná dátami. Aj keď samotný Unbouce ma nikdy moc nezaujal a u 2 klientov som ho nahradil iným riešením, nenechalo ma to zavrhnúť na zaujimavú prednášku o dizajne. Oli speakuje pomerne často, čo sa prejavilo aj na jeho skvelom prejave. Jeho podobnú prednašku si môžete prečítať na nasledujúcom odkaze.

Celkovo konferenciu na daný rozsah hodnotím veľmi pozitívne a teším sa ak sa budem môcť zúčastniť aj nabudúce.

 

Ostatné reporty:

Prechádzam na voľnú nohu

Júl 2017 sa stal pre mňa prelomovým. Už nie som viac klasickým zamestnancom, akým som bol počas celého štúdia na vysokej škole a posledný rok po nej. Hoci som mal živnosť už takmer rok, bolo tomu tak, len z dôvodu pracovnému pomeru a na moje osobné projekty veľa času nezostávalo. Keď ma práca prestala napĺňať, zamýšľal som sa, čo so sebou ďalej. Rozhodol som si ísť naplno do podnikania, aj keď zamestnanie úplne nevylučujem.

Ako každý aj ja som mal veľmi veľa “nápadov za milión”. Desiatky rôznych projektov, desiatky nikdy nevyužitých domén, fokusovanie na rozličné marketingové kanály, odlišné zdroje monetizácie, nikdy som však nevydržal robiť niečo tak naplno, aby mi to dávalo dlhodobejší zmysel. Dnes som trošku dospel. Väčšinu projektov, webov, domén som buď predal, daroval, prípadne nechal expirovať. Rozhodol som, že sa pokúsim primárne fokusovať na oblasť, kde vidím najväčší potenciál z osobného hľadiska a to je vzdelávanie.

Viac